Hur ett ord fördubblade försäljningen

Lather, Rinse.

Låt säga att vi säljer schampoo och vill öka försäljningen. Vi kan fördubbla vår marknadsföring. Designa om förpackningarna. Förbättra produkten. Demonstrera produkten ute i affärerna.

Eller så kan vi lägga till ett ord i vår säljtext och på förpackningarna.

Lather, Rinse, Repeat.

Genom att lägga till ordet Repeat, dvs. upprepa, så tvålade folk in sig en gång till och därmed använde dubbelt så mycket shampoo.

Dubbel förbrukning = dubbel försäljning.

Sant eller inte så är ordets kraft stor när det kommer till marknadsföring och försäljning.

Det här är inte sista gången ni får läsa om Copywriting, konsten att påverka med ord.

Författare: Daniel Sjöberg

Daniel är en entreprenör, skogsman och friboren bonde på en egen liten gård i Norrland. Intar stora mängder svart kaffe.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *